Zasady efektywnej komunikacji
-
Program
Po szczegółowej analizie potrzeb oraz biorąc pod uwagę obszerność poszczególnych zagadnień tematycznych, wybrane zostaną z Klientem 2-3 moduły podlegające realizacji podczas szkolenia.
- Zagadnienia:
- Struktura organizacyjna danej firmy, a komunikacja.
- Warunki efektywnej komunikacji.
- Uporządkowanie zasad komunikacji wewnętrznej w firmie z uwzględnieniem modelu spotkań wewnętrznych.
- Usprawnienia, które pozwolą na unikanie błędów komunikacyjnych.
- Doradztwo w zakresie diagnozowania i załagodzenia konfliktów.
- Asertywność, jako jeden z elementów efektywnej komunikacji.
- Efektywna komunikacja e-mailowa.
- Komunikacja w zespole rozproszonym w warunkach wirtualnych.
- Komunikacja w zespole projektowym.
- Komunikacja między generacjami (Pokolenie BBXYZ)
- Zagadnienia:
-
Cel
- Poznanie stylów komunikacji
- Zdobycie wiedzy na temat technik komunikacji asertywnej
- Poznanie sposobów na przezwyciężanie barier w efektywnej komunikacji
- Poznanie sposobów komunikowania się z innym Pokoleniem
- Zapoznanie się ze sposobami łagodzenia konfliktów
-
Metody pracy
- moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
i generalizowane ogólne zasady. Wiedza teoretyczna uzupełniana jest również przez trenera,
a następnie uczestnicy stosują ją w praktyce poprzez rozwiązywanie realnych przypadków z własnego otoczenia. - warsztaty, w czasie których uczestnicy wypracowują rozwiązania, które następnie będą mogły być zastosowane w firmie.
- case studies jako punkty wyjścia do analiz nowych, lepszych rozwiązań.
- dyskusje moderowane jako audyt aktualnej sytuacji omawianego zagadnienia (w firmie Klienta)
i wspólne poszukiwanie oraz generowanie nowych pomysłów. - podsumowania i wnioski dotyczące rozwiązań, które zostaną zastosowane w firmie.
- follow-up – indywidulane sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów
z warsztatów w codziennej pracy.
- moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy
- analize potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
- materiały dydaktyczne
- catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- bezpłatne, e-mailowe konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
- testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)
-
Wymagania
Szkolenie skierowane do kadry kierowniczej wszystkich szczebli zarządzania
-
Trener
Trener z wieloletnim doświadczeniem
-
Korzyści
Uczestnicy uaktualniają i porządkują wiedzę z zakresu komunikacji tradycyjnej
i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Wiedza jak technologia, zmienia nasz sposób komunikacji, jest bardzo użyteczna. Uczestnicy mogą ją od razu zaadoptować w codziennej pracy poprzez zastosowanie reguł komunikacji e-mail. Najbardziej docenianą przez uczestników jest umiejętność rozwiązywania problemów przekazywanych drogą e-mail. Graficzna diagnoza aktualnego systemu i przebiegu komunikacji między zespołem wskazuje elementy do poprawy. Praca nad indywidualnym stylem komunikacji bezpośredniej pozwala zwiększyć skuteczność własnego porozumiewania się z podwładnymi i współpracownikami. Rekomendacje eksperckie od prowadzącego dotyczące skutecznej komunikacji oraz „best practice” innych firm wzbogaca szkolenie i zachęca do wymiany doświadczeń. Udział w Akademii pozwala także na poznanie najczęstszych źródeł konfliktów na tle komunikacyjnym.