Zarządzanie międzykulturowe
-
Program
Świat międzynarodowych organizacji to świat kulturowo zróżnicowanych zespołów i ludzi pochodzących z bardzo różnorodnych kręgów kulturowych. Nie tylko mówiących różnymi językami, ale również interpretujących rzeczywistość w różny sposób. Nasze szkolenie jest doskonałym rozwiązaniem dla osób chcących rozwinąć sobie umiejętności radzenia sobie w tym barwnym świecie.
1. Różnice kulturowe w komunikacji i zarządzaniu
- różnice w sposobach przekazywania informacji (e-maile, rozmowy telefoniczne, videokonferencje)
- rozwiązywanie konfliktów międzykulturowych
- radzenie sobie ze stereotypami
- uczenie się skutecznych zachowań w kontakcie z określoną kulturą
- najczęściej popełnianie błędy (faux-pas kulturowe)
2. Zarządzanie międzykulturowe
- budowanie wizerunku przywódcy
- pożądane umiejętności przywódcy w zarządzaniu międzykulturowym
- kierowanie zespołem pracowników w środowisku międzykulturowym
3. Tworzenie międzynarodowych zespołów
- rekrutacja w zespołach międzykulturowych
4. Motywowanie w zarządzaniu zespołem międzykulturowym
- postrzeganie motywatorów przez środowisko innej kultury
- jak delegować zadania w różnych kulturach
5. Prowadzenie spotkań międzynarodowych
- spotkania bezpośrednie
- videokonferencje
6. Negocjacje międzykulturowe
- bariera językowa i nieznajomość kodu kulturowego
- wzajemne stereotypy i uprzedzenia
- różne pojęcie reguł współpracy w zespole
-
Cel
- zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami funkcjonującymi w obrębie szerokiego obszaru różnic międzykulturowych
- przybliżenie realnych problemów występujących w codziennej pracy organizacji międzynarodowych
- doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji z klientem w zespole składającym się z osób z różnych kultur
- uwrażliwienie na różnice kulturowe w codziennej współpracy w organizacjiSzkolenie na życzenie klienta może być przygotowanie pod konkretny obszar kulturowy. Szkolenie prowadzone w języku polskim oraz angielskim.
-
Metody pracy
- metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
- różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
- dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje)
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy
- analiza potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
- materiały dydaktyczne
- catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- bezpłatne konsultacje z Wykładowcą do 2 tygodni od momentu ukończenia szkolenia
- testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)
-
Wymagania
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- osób pracujących /kierujących w międzynarodowych zespołach
- obcokrajowców, którzy rozpoczynają prace w Polsce
- Polaków wyjeżdżających za granicę
-
Trener
Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem