Nie masz czasu na szukanie?

508 913 532 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

1 +
= 10

Profesjonalna obsługa pacjenta- zaktualizowanie wypracowanych standardów

Program

  1. Reguły profesjonalnej obsługi Pacjenta

 

  • diagnoza słabych i mocnych stron obsługi pacjenta,
  • elementy wzorcowej obsługi pacjenta/ usystematyzowanie najlepszych praktyk stosowanych w placówce medycznej,
  • budowanie pozytywnych relacji jako klucz do sukcesu w obsłudze pacjenta,
  • rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kontakcie z pacjenta,
  • aktywne słuchanie i skutecznie mówienie.

 

Podczas warsztatu uczestnicy wespół z trenerem dokonają przeglądu i omówienia dotychczasowego modelu obsługi klienta
w placówce medycznej. Trener podzieli się z uczestnikami informacjami na temat najlepszych standardów obsługi pacjenta obowiązujących w służbie zdrowia. Uczestnicy, na podstawie przygotowanego scenariusza, przećwiczą umiejętność efektywnej interakcji z pacjentem w zaaranżowanej scence tematycznej.

 

 

  1. Analiza potrzeb Pacjenta

 

  • typologia, sposoby postępowania z różnymi pacjentami ze szczególnym uwzględnieniem pacjenta trudnego (agresywny, roszczeniowy, pod wpływem środków zmieniających świadomość, niecierpliwym),
  • sposoby odkrywania i zaspokajania potrzeb pacjentów– wymiana doświadczeń; nowe techniki stosowane w sektorze usług medycznych.

 

Uczestnicy, na podstawie własnych doświadczeń oraz wiedzy trenera, sporządzą typologię pacjentów, a także rozwiną umiejętności pracy z różnym typem pacjentów.

 

  1. Trudne sytuacje w kontaktach z Pacjentami, asertywność w kontakcie z Pacjentem trudnym.

 

  • źródła powstania trudnych sytuacji,
  • rozróżnianie zarzutów rzeczywistych od pozornych,
  • rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacjami pacjentów,
  • asertywne techniki radzenia sobie z pacjentem,
  • emocje i stres w sytuacjach trudnych – jak sobie z nimi radzić?

 

Uczestnicy szkolenia przy wykorzystaniu kamery ćwiczą asertywne zachowanie się w różnych sytuacjach. Odtworzenie nagrań pozwoli spojrzeć na siebie „z boku”.

  1. Weryfikacja procedur i standardów w zakresie obsługi Pacjenta – client code

 

zaktualizowanie wypracowanych standardów profesjonalnej obsługi Pacjenta – projekt.

Cel

  • aktualizacja/ odświeżenie wiedzy z zakresu standardów dotyczących obsługi Pacjenta,
  • weryfikacja praktycznych umiejętności profesjonalnej obsługi Pacjenta na podstawie wypracowanych przez placówkę medyczną standardów,
  • rozwinięcie umiejętności profesjonalnej obsługi Pacjenta,
  • rozwinięcie umiejętności budowania pozytywnego wizerunku poprzez określone postawy i zachowania, rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

W ramach uczestnictwa zapewniamy

  • opracowanie metod warsztatowych projektu pod specyfikę branży,
  • doprecyzowanie programu,
  • opracowanie dodatkowych materiałów szkoleniowych zgodnie z ustalonym planem,
  • opracowanie ćwiczeń dostosowanych pod specyfikę branży,
  • organizacje warsztatów oraz zapewnienie doświadczonego  trenera,
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka),
  • lunch,
  • przekazanie wypracowanych przez uczestników materiałów,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • badanie satysfakcji uczestników,
  • raport dotyczący rezultatów,
  • roczne konsultacje mailowe / telefoniczne dotyczące tematyki projektu,
  • imienne Certyfikaty dla każdego uczestnika.

Metody pracy

  • Warsztaty
  • case study
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA)
  • follow-up – sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów z warsztatów w codziennej pracy.

Opinie

Dzięki szkoleniu poznałam bliżej swoje koleżanki. Dowiedziałam się jak rozmawiać i rozwiązywać profesjonalnie problemy. Jak radzić sobie w stresujących sytuacjach.

A. Jankowy


Tematyka oraz sposób realizacji szkolenia były jak najbardziej stosowne do danego problemu.

Uczestniczka szkolenia

Referencje

"MPK Poznań Sp. z o.o. rekomenduje współpracę z Centrum Innowacji ProLearning w zakresie szkoleń menedżerskich. W dniu 12 maja 2017 r. nasza Spółka zorganizowała spotkanie menedżerskie, w którym udział wzięli…"

MPK Poznań Sp. z o.o.

więcej

"Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu „Radio Opole” Spółka Akcyjna w ramach programu doskonalenia zawodowego pracowników podjęła współpracę z firmą Centrum Innowacji ProLearning. Przedmiotem ostatnio realizowanego projektu…"

Radio Opole

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

obsługa klienta, komunikacja, komunikacji, pacjentów, pacjent, pacjenta, standardy, profesjonalna obsługa, obsługa, potrzeby pacjenta, analiza potrzeb pacjenta, potrzeby
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×