Profesjonalna komunikacja z klientem zewnętrznym firmy
-
Program
Po szczegółowej analizie potrzeb oraz biorąc pod uwagę obszerność poszczególnych zagadnień tematycznych, wybraną zostane z Klientem 2-3 moduły podlegające realizacji podczas szkolenia.
- Kim jest klient? Oczekiwania klienta względem obsługi.
- Budowanie pierwszego wrażenia w kontakcie z klientem.
- Zrozumienie potrzeb klienta jako klucz do rozwiązania jego problemów.
- Typologia „trudnych klientów” i sposoby radzenia sobie z niekomfortowymi sytuacjami w pracy z „trudnym klientem”.
- Rozmowa telefoniczna, e-mail, spotkanie, nowoczesne technologie. Jak umiejętnie stosować kanały komunikacyjne do budowania pozytywnych relacji z klientem.
-
Cel
- Poznanie oczekiwań klienta względem obsługi
- Zrozumienie roli pierwszego wrażenia w kontakcie z klientem firmy
- poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy z klientem
- nauczenie się stosowania różnych kanałów komunikacyjnych do budowania trwałych relacji z klientem
-
Metody pracy
- moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
i generalizowane ogólne zasady. Wiedza teoretyczna uzupełniana jest również przez trenera,
a następnie uczestnicy stosują ją w praktyce poprzez rozwiązywanie realnych przypadków z własnego otoczenia. - warsztaty, w czasie których uczestnicy wypracowują rozwiązania, które następnie będą mogły być zastosowane w firmie.
- case studies jako punkty wyjścia do analiz nowych, lepszych rozwiązań.
- dyskusje moderowane jako audyt aktualnej sytuacji omawianego zagadnienia (w firmie Klienta)
i wspólne poszukiwanie oraz generowanie nowych pomysłów. - podsumowania i wnioski dotyczące rozwiązań, które zostaną zastosowane w firmie.
- follow-up – indywidulane sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów
z warsztatów w codziennej pracy
- moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
-
Wymagania
Szkolenie skierowane do kadry kierowniczej wszystkich szczebli zarządzania
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy
- analize potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
- materiały dydaktyczne
- catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- bezpłatne, e-mailowe konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
- testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)
-
Trener
Trener z wieloletnim doświadczeniem