Nie masz czasu na szukanie?

508 913 532 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

7 +
= 10

Efektywna komunikacja

Program szkolenia

Warsztat I. Efektywna komunikacja w organizacji.
1. Struktura organizacyjna firmy, a komunikacja wewnętrzna.
• Cele i zadania z perspektywy każdego działu a przepływ informacji pomiędzy działami.
Metody pracy: dyskusja; wymiana doświadczeń; warsztat- graficzna diagnoza aktualnego systemu i przebiegu komunikacji między zespołem, sukcesorem
a dyrektorem; omówienie wyników; wskazanie elementów do poprawy wg uczestników.
2. Warunki efektywnej komunikacji.
• 6 zasad efektywnej komunikacji.
• Komunikacja werbalna i niewerbalna.
• Indywidualny styl komunikacji każdego z uczestników.
• Jak indywidualny styl komunikowania się wpływa na relacje w zespole.
• Aktywne słuchanie.

• Dostosowanie udzielanego komunikatu do stylu odbiorcy.
• Trafne pytania jako element efektywnej komunikacji.
Metody pracy: wymiana doświadczeń; warsztat- praca indywidualna „mój styl komunikacji bezpośredniej”; omówienie wyników; praca z wynikami
w podgrupach- symulacja (role play); rekomendacje eksperckie
od prowadzącego dotyczące skutecznej komunikacji oraz „best practice” innych firm; burza mózgów; wymiana doświadczeń.
3. Uporządkowanie zasad komunikacji wewnętrznej w firmie, z uwzględnieniem modelu spotkań wewnętrznych.
Metody pracy: burza mózgów; wymiana doświadczeń; warsztat- stworzenie pisemnego i graficznego pożądanego w firmie systemu i przebiegu komunikacji międzydziałowej- praca w podgrupach, omówienie wyników dotyczące praktycznego zastosowania w firmie (nowe możliwości i ograniczenia).
Warsztat II. Efektywna komunikacja w organizacji c.d.
1. Usprawnienia, które pozwolą na unikanie błędów komunikacyjnych, w firmie.
• Wpływ emocji na sposób komunikowania się i dekodowanie informacji.
• Sposoby na diagnozowanie i załagodzenie konfliktów.
• Wskazówki, w jaki sposób zapobiegać powstawaniu konfliktów na płaszczyźnie komunikacyjnej.
Metody pracy: Warsztat w podgrupach, pozwalający na wyodrębnienie najczęstszych źródeł konfliktów na tle komunikacyjnym- metody, niwelowania ich; metoda odwróconego lustra; omówienie wyników.
2. Asertywność, jako jeden z elementów efektywnej komunikacji.
• Postawa asertywna/ uległa/ agresywna/manipulacyjna.
• Umiejscowienie siebie na skali asertywności.
• Asertywna prośba/ pochwała/ krytyka.
• Asertywny styl prowadzenia rozmów.
• Stawianie granic w kontaktach z innymi w poczuciu godności dla obu stron relacji.

• Asertywne techniki radzenia sobie ze współpracownikami, uprzejme i skuteczne odmawianie.
Metody pracy: mini wykład; test pozwalający na usytuowanie własnej osoby
na skali asertywności; omówienie wyników testów; refleksje; warsztat- wskazanie elementów do poprawy wg uczestników; odgrywanie scenek; case study-praca na konkretnych doświadczeniach uczestników; warsztaty: poznaj swój styl prowadzenia rozmów.
3. Efektywna komunikacja e-mailowa
• Wskazanie najczęstszych błędów w obszarze komunikacji e-mailowej.
• Najlepsze praktyki w obszarze komunikacji mailowej (treść, zwroty, struktura, intencje, emocje).
• Wypracowanie sposobów niwelowania i unikania problemów podczas komunikacji e-mailowej.

Cel

• wzmocnienie roli informacji i komunikacji w firmie;
• uporządkowanie przepływu informacji w firmie;
• wypracowanie zasad komunikacji wewnętrznej
• stworzenie dobrych praktyk;
• podkreślenie wagi przełożenia efektywnej komunikacji na osiąganie celów firmy przez pracowników i działy.

W ramach uczestnictwa zapewniamy Państwu

 

  • analize potrzeb szkoleniowych
  • próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
  • organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
  • materiały dydaktyczne
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
  • lunch
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • bezpłatne, e-mailowe konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
  • testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta

 

Opinia uczestników o szkoleniu

Bardzo miła atmosfera na szkoleniu powiązana z dużym naciskiem na ćwiczenia praktyczne. Dzięki temu nikt się nie nudzi.

Uczestnik szkolenia


Szkolenie jest godne polecenia. Wszystkie osoby na wszystkich szczeblach powinny wziąć w niej udział. Dużym plusem szkolenia jest nastawienie na warsztaty i ćwiczenia.

Uczestnik szkolenia

Proces ewaluacji - dziennik uczenia się

Przykładowe wypowiedzi uczestników:

  • Metody Trzech Kroków.
  • Model pełnej ekspresji.
  • Warstwy komunikatu wg. Schultza von Thun’a.
  • Zastosuje metody których się nauczyłem w pracy z zespołem. Będę bardziej świadomie rozmawiał z ludźmi.
  • Jestem bardziej świadomy swojej osoby i przez to będę mógł się zmieniać i kształtować swoją osobę.

 

  • Wstępu do teorii komunikacji, schematów postępowania i prowadzenia dyskusji czy sporu.
  • Zadawanie większej ilości pytań, nakłanianie podwładnych do tego samego, unikanie założeń i opinii, w standardowych sytuacjach stosowanie nowopoznanych metod komunikacji.
  • Nowa wiedza w zakresie teorii komunikacji, wskazówki jak wykorzystać nową wiedzę i umiejętności.

 

 

  • Nauczyłem się teoretycznych podstaw i ich zastosowania w praktyce, dowiedziałem się o istnieniu kilku metod komunikacji i przekazywania informacji.
  • Zdobyta wiedza pomoże mi w rozmowach zarówno z moimi przełożonymi jak i podwładnymi. Chciałbym zastosować poznane metody komunikacji i uniknąć popełniania dotychczasowych błędów.
  • Będę zdecydowanie bardziej uważny podczas komunikacji z ludźmi w pracy i poza nią.

 

  • Sposoby komunikacji, definicje: doświadczenia, torowanie umysłu, piramida wnioskowania. Wstęp do motywowania.
  • Torowanie umysłu, przekazywanie złych wiadomości.
  • Inne spojrzenie na to jak dobry może wpłynąć na relacje.

 

  • Przyswojona wiedza teoretyczna i praktyczna na wczesnym etapie. Najważniejsze rzeczy to:

 

  1. Jak rozmawiać z ludźmi.
  2. Jakich słów unikać.
  3. Rozumieć innych.
  4. Jak jasno precyzować zadania do wykonania.
  5. Lekcje motywacji.
  6. Nie szufladkować ludzi.
  7. Warstwy komunikacji, model pełnej ekspresji.
  • Jasna komunikowanie się z innymi. Przywiązywanie uwagi do używanych słów, które dużo zmieniają. Obserwacja i weryfikacja swoich przekonań. Będę się starał otwierać rozmowę podczas niewygodnych tematów. Nie będę tak łatwo oceniał innych jak do tej pory. Będę się stawiał w roli tej drugiej osoby, aby ją lepiej zrozumieć. Unikanie publicznej „chłosty”.
  • Uświadomiłem sobie, żer każdy z nas jest inny i nie ma jednego, dobrego sposobu aby dogadać się z każdym. Czas rozpocząć ćwiczenia praktyczne na żywym organizmie.

 

  • Jak bardzo ważne jest kontrolowanie przekazywanych zadań. Planowanie jest fundamentalne!. W zależności od członków zespołu należy zastosować zarządzanie sytuacyjne. Moc expose do wykorzystanie (koniecznie). Model SMART.
  • Przy definiowaniu zadań wykorzystam model SMART( na pewno jeśli chodzi o mierzalność termin wykonania zadania). W zależności od osoby z zespołu będę się starał dopasować styl zarządzania. Wygłoszę expose czym prędzej!.
  • Jeszcze nie wiem, ale sprawdzę J. Na pewno będę więcej się starał wydobywać informacje od ludzi zanim zacznę od nich wymagać. A przede wszystkim czeka mnie praca nad sobą.

 

  • Kroki w zarządzaniu zespołem. Model SMART. Motywowanie zależne od typu zadania. Typy przydzielania zadań.
  • Wszystkie z elementów powyżej i najlepiej jak najszybciej.
  • Otworzyłam oczy. Jak kluczowa jest precyzyjna komunikacja i im jaśniejszy cel. Tym trudniej o konflikty, nieporozumienie zadań, opóźnienia itp. Dodatkowo jak kluczowa jest nasza codzienna postawa, która jest odczytywana poza słowami.

 

  • Nauczyłem się pisać i wygłaszać expose. Nauczyłem się zarządzania sytuacyjnego i zarządzania ludźmi w projekcie. Model SMART.
  • Zastosowanie bezpośrednich zwrotów w swoim zespole. Ocena wszystkich pracowników. Wygłaszanie expose.
  • Większa samodzielność. Wiedza z zakresu modeli zarządzania zespołem. Postawa szefa.

 

 

  • Jakie są style komunikacji i jakie potrzeby ekspresji dla różnych stylów. Siła rażenia i potrzeba wygłoszenia expose. W przypadku podejmowania i delegowania zadań używanie SMART- szczególnie mierzalność i termin.
  • Wygłoszę expose oraz będę działał wg SMART.
  • Rozumienie potrzeby expose. Stosowanie różnych metod zarządzania w zależności od sytuacji.

 

Referencje

"Centrum Innowacji ProLearning przeprowadziło w dniach 7-8.10.2015 dla pracowników Eskulap projekt rozwojowy z zakresu: Profesjonalnej obsługi i komunikacji z trudnym pacjentem. Celem realizacji…"

Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Eskulap"

więcej

"Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu „Radio Opole” Spółka Akcyjna w ramach programu doskonalenia zawodowego pracowników podjęła współpracę z firmą Centrum Innowacji ProLearning. Przedmiotem ostatnio realizowanego projektu…"

Radio Opole

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

komunikacja, efektywność, efektywna komunikacja, komunikacja efektywna, efekt, zespół, team, zarządzanie, menedżer, konflikt, rozwiązywanie, szkolenie, warsztat, kadra
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×