Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

3 +
= 10

Budowanie współpracy i kierowanie zespołem

Program

  1. Główne obszary działania kierownika zespołu – rola menedżera w realizowaniu procesów
  • pojęcie przywództwa (leadership) w organizacji oraz rola menedżera/lidera zespołu;
  • podstawowe funkcje kierownika (budowanie zespołu, komunikowanie się z pracownikami);
  • rozwijanie pracowników (delegowanie i coaching);
  1. Style pracy w zespole – struktura zespołu
  • analiza wpływu własnego stylu działania i stylu pracowników na pracę zespołu;
  • rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu;
  • interakcje wewnątrz zespołu;
  • wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu;
  1. Jak budować skuteczny zespół
  • efektywna organizacja zadań na poszczególnych etapach pracy z grupą;
  • planowanie działań wspomagających rozwój zespołu;
  • atmosfera i współpraca- wspieranie i zarządzanie;
  1. Metody i techniki kierowania zespołem
  • najnowsze tendencje w kierowaniu zespołem, dopasowanie działań własnych do dojrzałości zespołu;
  • różnice pomiędzy kierownikiem, liderem a coachem;
  • zarządzanie zespołem rozproszonym;
  • komunikacja za pomocą nowoczesnych technologii;
  1. Trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem
  • asertywność w kontaktach z pracownikami;
  • zarządzanie kryzysem w zespole;
  • rozwiązywanie konfliktów w zespole;
  • zarządzanie frakcjami w zespole;
  • przekazywanie trudnych informacji;
  • zwalnianie członka zespołu;

 

Cel

  • zdobycie praktycznej umiejętności zarządzania zespołem
  • poszerzenie wiedzy na temat procesu grupowego
  • doskonalenie umiejętności zarządzania potencjałem i relacjami w zespole
  • poznanie swoich słabych i mocnych stron w zarządzaniu trudnymi dla zespołu sytuacjami
  • zapoznanie się z najnowszymi trendami w kierowaniu zespołem (metody i techniki)

Wymagania

Szkolenie jest przeznaczone dla osób zarządzających ludźmi, zespołami lub przygotowującymi się do pełnienia tej roli. Dla menedżerów chcących sprawnie budować atmosferę współpracy w zespole oraz poznać własny potencjał zespołowy i doskonalić umiejętność wydobywania z zespołu wszystkich jego możliwości.

Metody pracy

  • moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
    i generalizowane ogólne zasady. Wiedza teoretyczna uzupełniana jest również przez trenera,
    a następnie uczestnicy stosują ją w praktyce poprzez rozwiązywanie realnych przypadków z własnego otoczenia.
  • warsztaty, w czasie których uczestnicy wypracowują rozwiązania, które następnie będą mogły być zastosowane w firmie.
  • case studies jako punkty wyjścia do analiz nowych, lepszych rozwiązań.
  • dyskusje moderowane jako audyt aktualnej sytuacji omawianego zagadnienia (w firmie Klienta)
    i wspólne poszukiwanie oraz generowanie nowych pomysłów.
  • podsumowania i wnioski dotyczące rozwiązań, które zostaną zastosowane w firmie.
  • follow-up – indywidulane sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów
    z warsztatów w codziennej pracy.

W ramach uczestnictwa zapewniamy

  • analiza potrzeb szkoleniowych
  • próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
  • organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
  • materiały dydaktyczne
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
  • lunch (do wyboru dania jarskie lub mięsne w postaci szwedzkiego stołu)
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • bezpłatne konsultacje z Wykładowcą do 2 tygodni od momentu ukończenia szkolenia
  • testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)

Opinie i referencje

„Celny dobór tematów podany w przystępny sposób.” – Adam Rydlewski

„Bardzo rzeczowa tematyka szkolenia systematyzująca doświadczenia zdobyte w pracy z zespołem.” – Renata Stypulkowska
„Szkolenie było bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Trener z ogromnym zasobem wiedzy i chętnie się nią dzieli.” – Elżbieta Machnij
„Bardzo sympatyczne, przydatne szkolenie; ciekawa, interaktywna i workshopowa forma zajęć; kompetentny i bardzo komunikatywny prowadzący. Polecam. :)” – Agnieszka Kopczyńska
„Trener był świetnie przygotowany merytorycznie, ma ogromną wiedzę i doświadczenie oraz łatwość w prowadzeniu szkoleń i przekazywania wiedzy. Chciałabym, aby szkolenie potrwało 1 dzień dłużej.” – Dominika Golińska-Kosowska
„Szkolenie pozwala na zdobycie wielu narzędzi i technik, które pomogą zarówno w zrozumieniu jak budować partnerstwo i jak zarządzać grupą, jak i w poznaniu samego siebie.” – Iwona Chodlewska-Sulkowska
„Świetnie przygotowany trener pod względem merytorycznym jak i prezentacji.” – Adrian Tutaj
„W pełni profesjonalne szkolenie.” – Krzysztof Sabaj
„Szkolenie na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Tak trzymać!” – Bartosz Przybylski
„Fantastyczne szkolenie otwierające nowe spojrzenie i gruntujące istniejącą wiedzę.” – Jakub Matias
„Szkolenie było przeprowadzone w sposób merytoryczny, przejrzysty i przede wszystkim ciekawy. Masa ćwiczeń pozwoliła na przećwiczenie.” – Anna Borkowska
„Szkolenie dużo wnoszące do mojego życia.  Wiedza i profesjonalizm trenera w połączeniu z elastycznością i otwartością na ludzi.” – Karolina Wójcicka
„Wartościowe szkolenie, nie tylko dla liderów.” – Tomasz Gąsiorowski
„Dzięki metodom i wiedzy Prowadzącego szkolenie zdecydowanie warte uczestniczenia w nim, tzw. „eye opener” w wielu istotnych obszarach życia i rozwoju zawodowego.” – Kamil Mazur

1

Referencje

"MPK Poznań Sp. z o.o. rekomenduje współpracę z Centrum Innowacji ProLearning w zakresie szkoleń menedżerskich. W dniu 12 maja 2017 r. nasza Spółka zorganizowała spotkanie menedżerskie, w którym udział wzięli…"

MPK Poznań Sp. z o.o.

więcej

"Centrum Innowacji ProLearning zrealizowało dla pracowników PKS w Kluczborku Sp. z o.o. warsztaty o temacie: "Skuteczne metody zarządzania zespołem pracowniczym." Grupę docelową stanowili kierownicy, managerowie oraz prezes…"

PKS w Kluczborku

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

Budowanie współpracy i kierowanie zespołem, kierowanie zespołem, współpraca w zespole, budowanie zespołu, leadership, menadżer zespołu, lider zespołu, funkcje kierownika, style pracy, skuteczny zespół,
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×