Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

1 +
= 10

Akademia managera

Program

Istnieje możliwość realizacji wybranych zagadnień.

 

Moduł I: Budowanie współpracy i kierowanie zespołem

 

 

Główne obszary działania kierownika zespołu – rola menedżera w realizowaniu procesów:

 

  • pojęcie przywództwa (leadership) w organizacji oraz rola menedżera/lidera zespołu,
  • podstawowe funkcje kierownika (budowanie zespołu, komunikowanie się z pracownikami),
  • rozwijanie pracowników (delegowanie i coaching).

 

Style pracy w zespole – struktura zespołu:

 

  • Analiza wpływu własnego stylu działania i stylu pracowników na pracę zespołu,
  • Rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu,
  • Interakcje wewnątrz zespołu,
  • Wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu.

 

Jak budować skuteczny zespół:

 

  • efektywna organizacja zadań na poszczególnych etapach pracy z grupą,
  • planowanie działań wspomagających rozwój zespołu,
  • atmosfera i współpraca- wspieranie i zarządzanie.

 

Metody i techniki kierowania zespołem:

 

  • Najnowsze tendencje w kierowaniu zespołem, dopasowanie działań własnych do dojrzałości zespołu;
  • Różnice pomiędzy kierownikiem, liderem a coachem;
  • Zarządzanie zespołem rozproszonym;
  • Komunikacja za pomocą nowoczesnych technologii;

 

Trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem:

 

  • Asertywność w kontaktach z pracownikami;
  • Zarządzanie kryzysem w zespole;
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespole;
  • Zarządzanie frakcjami w zespole;
  • Przekazywanie trudnych informacji;
  • Zwalnianie członka zespołu;

 

 

Moduł II: Skuteczne delegowanie zadań.

 

 

Czym jest delegowanie zadań? Istota, celowość i korzyści delegowania zadań.

 

Warunki skutecznego delegowania zadań:

  • dopasowanie zlecanych zadań do kompetencji pracownika,
  • każdy z nas jest inny – uwarunkowania osobowościowe pracowników przy delegowaniu zadań,
  • znaczenie właściwego komunikowania delegowanych zadań – artykulacja oczekiwań,
  • daj coś od siebie – decyzyjność jako uprawnienie pracowników,
  • motywacja pracownika, a delegowanie zadań – istota korelacji,
  • „wiesz co i jak masz robić?” – zadbaj o informację zwrotną.

 

Delegowanie zadań krok po kroku:

  • wyjaśnienie celu i nazwanie zadania,
  • podanie terminu realizacji,
  • przekazanie wytycznych do zadania,
  • monitoring postępów i wykonania zadania,
  • rozliczenie zadania,
  • opieka i wsparcie na każdym etapie.

 

Bariery skutecznego delegowania zadań:

  1. Po stronie szefa:
  • brakuje mi umiejętności menedżerskich,
  • nie lubię delegować zadań,
  • wolę zrobić to sam, przynajmniej mam pewność co do efektu,
  • boję się, że stracę władzę nad zespołem.
  1. Po stronie pracownika:
  • Nie chcę brać na siebie dodatkowych obowiązków,
  • Czy podołam tej odpowiedzialności? Co w przypadku, gdy zawiodę?

 

Zadanie wykonane –  porozmawiajmy o tym. Ocena pracownika po wykonanym zadaniu:

  • tworzenie sprzyjającego klimatu do rozmowy,
  • techniki prowadzenia rozmowy oceniającej,
  • pochwała jaka narzędzie okazywania zadowolenia z pracy,
  • gdy nie jesteś zadowolony z efektu – umiejętność konstruktywnej krytyki.

 

Moduł III Komunikacja asertywna

 

Asertywność a inne rodzaje zachowań:

  • Czym jest asertywność?
  • Zasadnicze różnice pomiędzy zachowaniem asertywnym, a agresywnym i uległym,

 

Moja asertywność:

  • Czy jestem osobą asertywną?
  • Co utrudnia mi przyjęcie postawy asertywnej?
  • Analiza asertywności – określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia.

 

Ćwiczymy zachowania asertywne:

  • Odmawianie,
  • wykorzystywanie komunikatu „ja” do wyrażania własnych opinii,
  • wyrażanie krytyki,
  • stawianie granic i akcentowanie własnych potrzeb,
  • przechodzenie od komunikacji negatywnej (narzekanie, roszczenia, negacja, unikanie) do konstruktywnej (proponowanie i poszukiwanie rozwiązań, empatyczne słuchanie, samokontrola emocji, nastawienie na współpracę i kompromis),
  • asertywna komunikacja w sytuacjach stresujących i konfliktowych,
  • asertywność w komunikacji w ramach zespołów rozproszonych.

 

 

Moduł IV Motywowanie pracowników

 

 

Motywowanie jako narzędzie profesjonalnego menedżera:

 

  • czym jest motywacja i jakie są jej źródła,
  • znaczenie roli motywacji we współczesnym biznesie,
  • co motywuje i demotywuje pracowników;

 

Rola pracownika w strukturze organizacji:

 

  • analiza potrzeb pracownika,
  • identyfikacja pracownika z firmą jako klucz do zbudowania trwałej relacji,
  • jak komunikować cele organizacji, aby stały się celami zawodowymi pracownika,
  • znaczenie dopasowania kompetencji pracownika do wymagań stanowiska pracy.

 

Gdy motywacji brak – rozpoznawania spadku motywacji u pracowników:

 

  • dlaczego nie mam ochoty pracować? Przyczyny spadku motywacji do pracy,
  • czynniki potęgujące spadek motywacji,
  • objawy obniżonej motywacji do pracy,
  • rozpoznawanie i przeciwdziałanie czynnikom demotywującym.

 

Skuteczne motywowanie zespołu:

 

  • specyfika typów osobowościowych a czynniki motywujące pracowników,
  • motywacja finansowa i pozafinansowa,
  • rola lidera i jego wpływ na postawy i motywację pracowników,
  • budowa zaangażowania zespołu w wykonywane czynności.

 

Do rzeczy: jak motywować? Motywowanie poprzez efektywne komunikowanie:

 

  • rozprawa o karach i nagrodach, czyli jak ganić i chwalić, by zrealizować cele organizacji
    i zyskać szacunek pracownika – konstruktywna krytyka i twórcza pochwała,
  • moc informacji zwrotnej jako podstawy pozytywnej relacji na linii przełożony – pracownik,
  • stymulowanie pracowników do twórczej i zespołowej pracy na rzecz realizacji wspólnego celu,
  • zadanie skrojone na miarę – jak dobrać rodzaj zadania do umiejętności i predyspozycji pracownika,
  • rozmowy korygujące zachowania i oceniające prace – schemat rozmów.

 

 

Moduł V Profesjonalna autoprezentacja jako element budowania wizerunku

                                                                                                            

 

Sztuka udanych wystąpień publicznych:

 

  • skuteczna komunikacja,
  • tworzenie scenariusza dobrej prezentacji,
  • spójność przekazu w treści, głosie, gestykulacji i mimice twarzy,
  • techniki budowania kontaktu i podtrzymywania uwagi odbiorców.

 

Znaczenie emocji w wystąpieniach publicznych – praktyczne sposoby walki z tremą:

 

  • panowanie nad sobą w warunkach silnego stresu,
  • sposoby szybkiego tonizowania nastroju,
  • praca z oddechem (oddychanie przeponowe),
  • wizualizacja jako narzędzie ochrony przed stresem.

 

Budowanie wizerunku:

 

  • efekt pierwszego wrażenia,
  • podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • prezencja jako element kreowania wizerunku.

 

Moduł VI Zarządzanie konfliktem

 

 

Istota konfliktu:

  • Czym jest konflikt? Jakie są jego źródła?
  • rodzaje konfliktów,
  • negatywne i pozytywne skutki konfliktu.

 

Czy konfliktem da się sterować:

  • wskaźniki pozwalające rozpoznać symptomy konfliktu,
  • co muszę wiedzieć o sobie i pracownikach w momencie wybuchu konfliktu? Wpływ typu osobowości osób uwikłanych w konflikt na ich reakcję w sytuacjach konfliktowych,
  • style reagowania na konflikt,
  • techniki wywierania wpływu pozwalające kierować konfliktem w pożądanym kierunku.

 

Wychodzenie z sytuacji konfliktowej – ćwiczenia praktyczne:

  • kierowanie emocjami celem wygaszenia negatywnych emocji,
  • dobór warunków brzegowych do pracy z konfliktem,
  • plan działania walki z konfliktem,
  • elementy mediacji jako sposobu rozwiązywania konfliktów.

 

Moduł VII Zarządzanie stresem

 

 

Wprowadzenie, czyli kilka słów o stresie:

 

  • definicja pojęcia stresu,
  • pozytywne i negatywne skutki oddziaływania stresu,
  • zrozumienie stresu – źródła i przyczyny powstawania,
  • symptomy stresu w różnych obszarach (myślenie, zachowanie, emocje, ciało),
  • poziomy stresu – zależność między stresem a wydajnością,
  • rodzaje sytuacji stresujących, przyczyny stresu w miejscu pracy.

 

Techniki radzenia sobie ze stresem:

 

  • zmiana w systemie przekonań i nastawieniu do świata,
  • efektywna organizacja i zarządzanie czasem jako skuteczne metody redukcji stresu,
  • fizyczne metody redukcji stresu (ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne, wizualizacja, medytacja),
  • eliminacja stresu z własnego otoczenia.

 

Efektywna komunikacja jako element redukcji stresu:

 

  • przyczyny powstawania zniekształceń i nadinterpretacji,
  • wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych,
  • bariery komunikacyjne,
  • wypracowanie własnego modelu komunikacji,
  • praca z gniewem.

 

Rozwijanie w sobie odporności na stres a wypalenie zawodowe:

 

  • jak rodzić sobie z presją czasu i otoczenia,
  • sposoby unikania sytuacji stresogennych,
  • metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych,
  • wewnętrzna organizacja pracy,
  • frustracja i wypalenie zawodowe: czynniki, symptomy, sposoby unikania.

 

 

Moduł VIII Zarządzanie sobą i zespołem w procesie zmiany

 

 

Psychologia zmiany:

 

  • czym jest zmiana i kiedy warto ją przeprowadzić,
  • zmiana jako szansa i proces,
  • przygotowanie do zmiany – im więcej wiemy tym mniej się boimy.

 

Etapy zarządzania w procesie zmiany:

 

  • ustalenie ogólnego celu organizacyjnego, obszaru zmiany,
  • rozważanie ważności i wielkości zmiany,
  • kierowanie wdrażaniem zmiany,
  • opór do zmiany – jak go przezwyciężyć,
  • wdrażanie zmiany jako projekt,
  • kreatywne zarządzanie zmianą.

 

Pracownicy a zmiany:

 

  • rola komunikacji w procesie zmiany,
  • postawy i emocje wobec zmian – wpływ zmian na zachowania pracowników,
  • jak włączyć pracowników w proces zmian – przełamywanie niechęci wobec zmiany,
  • sposoby motywowania jednostek do zmian przy użyciu indywidualnych motywatorów.

 

Rola menedżera w zarządzaniu  procesem zmiany, jej kreowaniu i wprowadzaniu:

 

  • jak być liderem w każdej sytuacji?,
  • rola lidera w obliczu zmiany,
  • dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą,
  • budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych,
  • jak przekonywać ludzi do zmiany.

 

  1. Studium przypadku – wdrożenie zmiany w zespole.

Metody pracy

  • Warsztaty
  • case study
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA)
  • follow-up – sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów z warsztatów w codziennej pracy.

Cel

  • Skuteczne delegowanie zadań
  • Efektywne kierowanie zespołem
  • Zwiększenie zaangażowania dozoru- funkcja dozorowo zarządcza
  • Zdyscyplinowanie
  • Zainteresowanie pracą współpracowników- monitoring
  • Skuteczne przekazywanie informacji- łatwość przekazu; skuteczna komunikacja
  • Zwiększenie świadomości bycia odpowiedzialnym

W ramach uczestnictwa zapewniamy

  • opracowanie metod warsztatowych projektu pod specyfikę branży,
  • doprecyzowanie programu,
  • opracowanie dodatkowych materiałów szkoleniowych zgodnie z ustalonym planem,
  • opracowanie ćwiczeń dostosowanych pod specyfikę branży,
  • organizacje warsztatów oraz zapewnienie doświadczonego  trenera,
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka),
  • lunch,
  • przekazanie wypracowanych przez uczestników materiałów,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • badanie satysfakcji uczestników,
  • raport dotyczący rezultatów,
  • roczne konsultacje mailowe / telefoniczne dotyczące tematyki projektu,
  • imienne Certyfikaty dla każdego uczestnika.

 

Opinia uczestników o szkoleniu

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie. Polecam

Sławomir Gołuński


Prowadzący wykazali się bardzo dużą wiedzą z omawianych zagadnień, sposób prowadzenia i przekazywanie wiedzy za pomocą przykładów najwyższym poziomie.

Zbigniew Pucia


Godny polecenia sposób szkolenia i interakcje ze szkolonymi ze strony prowadzących

Uczestnik szkolenia


Szkolenie pokazało w jakich sytuacjach popełniamy błędy nieświadomie i nauczyło nas je zobrazować by nauczyć się je poprawiać.

Joanna Kuczniak

Referencje

"Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu „Radio Opole” Spółka Akcyjna w ramach programu doskonalenia zawodowego pracowników podjęła współpracę z firmą Centrum Innowacji ProLearning. Przedmiotem ostatnio realizowanego projektu…"

Radio Opole

więcej

"MPK Poznań Sp. z o.o. rekomenduje współpracę z Centrum Innowacji ProLearning w zakresie szkoleń menedżerskich. W dniu 12 maja 2017 r. nasza Spółka zorganizowała spotkanie menedżerskie, w którym udział wzięli…"

MPK Poznań Sp. z o.o.

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

Kompetencje menadżerskie, akademia managera, budowanie współpracy, leadership, coaching, skuteczny zespół, techniki kierowania zespołem, trudne sytuacje, delegowanie zadań, efektywne zarządzanie, zarządzanie zespołem, skuteczny manager
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×