Zarządzanie sobą i zespołem w procesie zmiany
-
Program
Po szczegółowej analizie potrzeb oraz biorąc pod uwagę obszerność poszczególnych zagadnień tematycznych, wybrane zostaną z Klientem 2-3 moduły podlegające realizacji podczas szkolenia.
- Psychologia zmiany
- czym jest zmiana i kiedy warto ją przeprowadzić;
- zmiana jako szansa i proces;
- przygotowanie do zmiany – im więcej wiemy tym mniej się boimy;
- Etapy zarządzania w procesie zmiany
- ustalenie ogólnego celu organizacyjnego, obszaru zmiany;
- rozważanie ważności i wielkości zmiany;
- kierowanie wdrażaniem zmiany;
- opór do zmiany – jak go przezwyciężyć;
- wdrażanie zmiany jako projekt;
- kreatywne zarządzanie zmianą;
- Pracownicy a zmiany
- rola komunikacji w procesie zmiany;
- postawy i emocje wobec zmian – wpływ zmian na zachowania pracowników;
- jak włączyć pracowników w proces zmian – przełamywanie niechęci wobec zmiany;
- sposoby motywowania jednostek do zmian przy użyciu indywidualnych motywatorów;
- Rola menedżera w zarządzaniu procesem zmiany, jej kreowaniu i wprowadzaniu
- jak być liderem w każdej sytuacji?;
- rola lidera w obliczu zmiany;
- dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą;
- budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych;
- jak przekonywać ludzi do zmiany;
- Studium przypadku – wdrożenie zmiany w zespole.
-
Cel
- poznanie etapów zarządzania zmianą
- zrozumienie procesu zmian oraz jego znaczenia
- uświadomienie sobie korzyści wynikających ze zmiany
- zrozumienie roli menadżerów i pracowników w procesie zmiany
- nabycie umiejętności spojrzenia z różnych punktów widzenia na ten proces
- szkolenie zostanie zakończone realizacją praktycznego projektu z obszaru zarządzania zmianą
-
Metody pracy
- moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
i generalizowane ogólne zasady. Wiedza teoretyczna uzupełniana jest również przez trenera,
a następnie uczestnicy stosują ją w praktyce poprzez rozwiązywanie realnych przypadków z własnego otoczenia. - warsztaty, w czasie których uczestnicy wypracowują rozwiązania, które następnie będą mogły być zastosowane w firmie.
- case studies jako punkty wyjścia do analiz nowych, lepszych rozwiązań.
- dyskusje moderowane jako audyt aktualnej sytuacji omawianego zagadnienia (w firmie Klienta)
i wspólne poszukiwanie oraz generowanie nowych pomysłów. - podsumowania i wnioski dotyczące rozwiązań, które zostaną zastosowane w firmie.
- follow-up – indywidulane sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów
z warsztatów w codziennej pracy.
- moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA) – stosujemy najbardziej efektywną metodę uczenia się osób dorosłych, polegającą na specjalnie zaprojektowanych zadaniach, budujących osobiste przeżycia i doświadczenia, z których następnie wyciągane są wnioski
-
Wymagania
Szkolenie skierowane do kadry kierowniczej wszystkich szczebli zarządzania
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy
-
- analize potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
- materiały dydaktyczne
- catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- bezpłatne, e-mailowe konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
- testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)
-
-
Trener
Trener z wieloletnim doświadczeniem