Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

5 +
= 10

Trening dla trenerów

Program

Carl Rogers zwykł mawiać „Wiem, że nie mogę nauczyć niczego. Mogę jedynie zapewnić warunki, w których można się nauczyć.” Spędziliśmy dziesiątki tysięcy godzin na sali szkoleniowej, a jeszcze więcej na przygotowaniu programów, zastanawianiu się nad kształtem szkoleń i sposobem ich realizacji. Z doświadczenia wiemy, że nie zdarza się przeprowadzić dwóch takich samych szkoleń. Podstawą sukcesu każdego szkolenia są uczestnicy – i to od nich zależy jaki kształt przybierze warsztat. Naszą rolą jest właśnie stworzenie dla nich odpowiednich warunków do tego by mogli rozwinąć pełnię swoich możliwości, odkryć swój potencjał. Jesteśmy przekonani, ze wszyscy z Was są specjalistami w swojej dziedzinie. Nie jest wam obca sprzedaż, zarządzanie, komunikacja, specyfikacje produktów, obsługa zaawansowanych technologii… Jeśli pragniecie się rozwijać jako trenerzy, lub stawić pierwsze kroki w tej materii. Prowadzicie konferencje, często występujecie na forum? A, może jesteście menedżerami, którzy charakteryzują się trenerskim stylem zarządzania. My możemy pokazać wam w jaki sposób stworzyć te warunki… i wiele, wiele więcej.

 

1. Style uczenia się osób dorosłych

  • podobieństwa i różnice pomiędzy uczeniem się dzieci i dorosłych
  • czynniki mające wpływ na tempo i jakość uczenia się dorosłych – jak dorośli przyswajają informacje
  • rola trenera w różnych sytuacjach uczenia się dorosłych
  • bariery w uczeniu się dorosłych

2. Cechy osobowościowe trenera, komunikacja interpersonalna trenera

  • cechy przydatne w pracy trenera
  • cechy ułatwiające budowanie autorytetu
  • pożądane wartości i postawy
  • techniki aktywizowania grupy
  • wpływ relacji trener – grupa na skuteczność przekazu

3. Komunikacja

  • zdolność koncentracji na problemie
  • przestrzegania zasad dyskusji
  • kontrola procesu komunikacji
  • radzenie sobie z sytuacjami trudnymi
  • konflikt w grupie – mediacja
  • konstruktywne wyrażanie krytyki

4. Planowanie i przygotowanie szkolenia

  • definiowanie celów szkolenia w odniesieniu do potrzeb szkoleniowych oraz możliwości organizacyjno-finansowych
  • układanie treści merytorycznej szkolenia
  • wybór metod i technik szkoleniowych
  • przygotowanie materiałów, pomocy, konspektu i miejsca prezentacji
  • planowanie aspektów organizacyjnych
  • wybór metody walidacji szkolenia

5. Prowadzenie szkolenia

  • metody i techniki prowadzenia spotkań – zapoznanie się z katalogiem technik szkoleniowych oraz poznanie kryterium doboru właściwych technik
  • zasady korzystania z wybranych technik szkoleniowych
  • aktywne techniki pracy
  • tworzenie i testowanie własnych narzędzi szkoleniowych
  • ćwiczenie wybranych technik

6. Aktywizowanie uczestników

  • techniki aktywizowania i podnoszenia motywacji grupy
  • ćwiczenia ułatwiające budowanie atmosfery

7. Ocena efektów

  • poziomy oceny
  • zastosowanie testów, ankiet, obserwacji, wywiadów

Cel

  • nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności ułatwiających pracę w charakterze trenera
  • zrozumienie zasad i znaczenia planowania oraz przygotowania szkolenia
  • wypracowanie praktycznej umiejętności prowadzania szkoleń i treningów wewnętrznych w organizacjach
  • poznanie technik i metod prowadzenia szkoleń oraz aktywizacji uczestników
  • zapoznanie się zasadami skutecznej komunikacji podczas procesu szkoleniowego
  • podczas szkolenia zostaną zrealizowane praktyczne ćwiczenia z obszaru technik prowadzenia szkolenia i aktywizowania uczestników

Metody pracy

  • metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
  • różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
  • dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje).

Wymagania

Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy stanęli w swej karierze zawodowej przed wyzwaniem pracy z grupą oraz do trenerów i wszystkich tych, w gestii których leży przekazywanie wiedzy, a w szczególności do:

  • Trenerów
  • Młodych trenerów
  • Menedżerów, liderów
  • Działów HR
  • Wszystkich, którzy przekazują i prezentują wiedzę dzisiaj lub w przyszłości

Opinie i referencje

5 stars keep up the good work.

Domenico Corniola

Very well prepared trainer. Nice atmosphere. Good tips in the future. Chance to exercise.
Agata Hawrylak

It was very intensive. During two days I learned a lot of things and had many occasions to practise my training skills.
Karolina Brzeska

Pani Agnieszka Kołodziejczyk jest świetnym trenerem. Po raz pierwszy w życiu brałam udział w tak ciekawym szkoleniu. Wszelkie wykorzystywane metody i działania spowodowały szybkie przyswojenie wiedzy. Wszystko było  na najwyższym poziomie. Pełen profesjonalizm!
Uczestniczka szkolenia

Wszystkim, którzy się zastanawiają czy skorzystać ze szkolenia – zdecydowanie polecam. Po raz pierwszy w życiu wyniosłam tak dużo wiedzy ze szkolenia, ponieważ było ono przeprowadzone w tak ciekawy sposób, że każdy uczestnik aktywnie w nim brał udział od początku do końca i każdy był zawiedziony, że tak szybko się skończyło. Super.

Uczestnik szkolenia


Tak jestem zadowolony i gorąco polecam uczestnictwo w takim szkoleniu.Dużo się nauczyłem co pozwoli mi wykorzystywać poznane tematy w życiu zawodowym.

Uczestnik szkolenia


The course was very helpfull. It allowed me to develop my soft shill and to believe that I could be able to train other people in the future.

M. Chudzik

Fajny kurs, pomagający w budowaniu pewności siebie, pokazujący szeroki wachlarz możliwości przeprowadzenia szkolenia. Dużo cennych i niezbędnych informacji. Wspaniały trener- Paweł Pieniążek z ogromną wiedzą, wprowadzający znakomitą atmosferę.

Uczestniczka szkolenia


Proces ewaluacji - dziennik uczenia się

Przykładowe wypowiedzi uczestników:

  • I learn to assume and take benefits about the external feedbacks.
  • I’m go to be a trainer of many people and I think it will be very useful in my daily work.

 

  • I learn a lot of tip and tricks to manage my public presentations.
  • I’ll apply to my day …. Because it helps to manage social relations and work “with” and work “in” a group.
  • Changed my skills, other perspective that I can use in work.

 

  • I’ve learned how to present effectively, how to deal with difficult customers and how to improve with the feedbacks provided.

 

  • At work this will help me to manage the group.

 

 

 

  • Rebound questions. Interaction is easier to achieve than expected: questions.
  • Body language and eye contact -powerful tools.
  • Questions instead of only presenting.
  • More interactions.
  • Heightened self-teem.
  • More optimistic about my abilities.

 

  • I have learned how important is feeling the subject you train and even if you are very technical, you must sell this knowledge to the people.

 

 

  • Always being prepared( even if you are an expert in some topic) .
  • Invite trainee for conversation.
  • Ask and relay questions- how to become master of ceremony.
  • Built contact with audience.
  • Give time to answer( if I ask someone).
  • Before training I must spent more time to prepare myself. .
  • How to manage difficult situations.
  • Preparations is a key. If you are well prepared nothing will surprise you.
  • How to ask a questions to participants(when open when close questions.)

Referencje

"Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu „Radio Opole” Spółka Akcyjna w ramach programu doskonalenia zawodowego pracowników podjęła współpracę z firmą Centrum Innowacji ProLearning. Przedmiotem ostatnio realizowanego projektu…"

Radio Opole

więcej

"Pani dr inż. Agnieszka Kołodziejczyk reprezentująca firmę Centrum Innowacji ProLearning zrealizowała dla nas projekt rozwojowy dla grupy 33 kierowców (45+) naszego…"

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Nysie Sp. z o.o.

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

Trening dla trenerów, style uczenia się, cechy osobowości trenera, komunikacja interpersonalna trenera, planowanie i przygotowanie szkolenia, prowadzenie szkolenia, aktywizacja uczestników, ocena efektów
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×