Sztuka udanych negocjacji
-
Program
Kim jest mistrz negocjacji? Jakie kompetencje powinien posiadać? Co powoduje, że jedni są mistrzami, a inni pomimo wielu prób odnoszą na tym polu ciągłe porażki? Z jednej strony są czynniki zewnętrzne: gorszy dzień naszego rozmówcy, zbyt wysoka cena, z której nie da się zejść, brak znajomości. Na to ciężko jest coś poradzić. Co innego w kwestiach w pełni zależnych od nas. Klucz do sukcesu to dobre przygotowanie do spotkania, strategia, znajomość swoich słabych i silnych stron. Wierzymy, że jesteście świetnymi negocjatorami i wiecie jak to się robi. Wiemy, że nieraz stawaliście na tym polu i odnosiliście sukces. Jednak uczestnicząc w naszym warsztacie zobaczycie jak robią to inni pod czujnym okiem trenera, który podpowie co jeszcze możecie zrobić, by stać się mistrzami negocjacji.
1. Podstawy negocjacji
- definicja pojęcia
- cel i zasady gry negocjacyjnej
- style i reguły negocjacji.
- podejście zachodnie, podejście azjatyckie
2. Skuteczne metody negocjacji
- wady i zalety twardych i miękkich technik negocjacyjnych
- efektywność negocjacji opartych na zasadach
3. Proces negocjacji
- przygotowanie do negocjacji (wybór strategii, planowanie przebiegu negocjacji)
- rozpoczęcie negocjacji (procedura i klimat negocjacji)
- typy i strategie negocjacyjne
5. Trudne sytuacje w negocjacjach
- reklamacje i negatywne opinie – zasady postępowania.
- wypracowanie umiejętności reagowania na zastrzeżenia i wątpliwości drugiej strony rozwiązywaniu trudnych sytuacji w negocjacjach w praktyce, przezwyciężenie konfliktu w negocjacjach
6. Kultura i jej wpływ na proces negocjacji (negocjacje w różnych kręgach kulturowych)
- różnice w przygotowaniu do negocjacji w wybranych kręgach kulturowych
- odmienne taktyki wykorzystanie w negocjacjach
- mentalność, a wpływ na prowadzenie biznesu (ze szczególnym uwzględnieniem błędów w negocjacjach)
7. Analiza indywidualnego stylu negocjowania, wypracowanie własnej strategii negocjacyjnej
- określenie własnych mocnych i słabych stron
- przygotowanie indywidualnego planu działania
-
Cel
- praktyczne poznanie etapów procesu negocjacji
- poznanie stylów negocjacyjnych
- zdobycie wiedzy z zakresu strategii oraz technik negocjacyjnych
- analiza trudnych sytuacji w negacjach
- zapoznanie nie się z międzykulturowym podejściem do negocjacji[P1]
- analiza indywidualnego stylu negocjowania
- wypracowanie własnej strategii negocjacyjnej
-
Metody pracy
- metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
- różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
- dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje).
-
Wymagania
Szkolenie przeznaczone dla menedżerów, kierowników, specjalistów oraz pracowników działów handlowych, sprzedaży, marketingu.
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy
- analiza potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
- materiały dydaktyczne
- catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia dla każdego uczestnika szkolenia
- bezpłatne konsultacje z Wykładowcą do 2 tygodni od momentu ukończenia szkolenia
- testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)
-
Opinie i referencje
Uczestnik szkolenia – przedstawiciel firmy X-KOM.PL wyraził następującą opinię o tym szkoleniu:
„Szkolenie przyniosło mi większą świadomość tego co się dzieje i jak kto działa. Jestem w stanie przewidzieć dokładniej co przeciwnik chce osiągnąć jak i samemu działać bardziej świadomie. Dodatkowo u moich mniej doświadczonych podwładnych widzę sporą różnicę w negocjacjach i sposobie prowadzenia biznesu. Zmienili podejście do pewnych kwestii co przełożyło się na wyniki sprzedażowe.”
Menedżer firmy X-KOM.PL
Osoba prowadząca bardzo dobrze przygotowana merytorycznie – pełen profesjonalizm . Czytelny przekaz, łatwość odbioru. Każdy sprzedawca zdobędzie wyczerpującą wiedzę praktyczną i teoretyczną zapewniającą korzyści nie tylko w sferze zawodowej ale i osobistej. Praktyczna forma przekazu pozwala na dobre zrozumienie tematu i przełożenie go w efekcie na wykonywanie zadań.
Elżbieta Sajko
Szkolenie należy traktować jako niezbędne dla osób rozpoczynających „przygodę” w sprzedaży. Na pewno uczestnictwo w szkoleniu umożliwi szkolonemu choć częściowe poznanie siebie, ale i współpracowników, co pozwoli na prowadzenie skutecznej komunikacji wewnątrz organizacji. Ponadto poznanie zasad korespondencji e-mailowej powinno zwiększyć jej skuteczność.Tomasz Bardelski
Bardzo kompetentny trener, utrzymujący świetną atmosferę. Atmosfera pracy połączona z luźną wymianą zdań sytuacyjnych. Duża otwartość na pytania o treść, jak i rzeczy poza programowe. Wszystko to wpływa na duży stopień satysfakcji w odniesieniu do szkolenia i trenera.
Uczestnik szkolenia
Zajęcia prowadzone w sposób bardzo praktyczny (ćwiczenia, rozmowy, praca w grupach). Przełoży się to na pewno w praktyce zawodowej na sprzedaż, pozyskanie klienta. Mimo, że zajęcia prowadzone w grupie na forum, to p. Agnieszka przeprowadziła je w sposób, w którym nie odczuło się stresu.Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób pozytywny, bardzo czytelny, dobre dotarcie do odbiorcy. Wywołało pozytywne emocje, które przełożą się na motywację do działania. Korzyść ze szkolenia przyniesie na pewno sprzedawca, ułatwi mu to kontakt z klientem oraz umożliwi poszerzyć język korzyści sprzedawanego produktu.Kaja Pniewska-Rychel
Praktyczne i efektywne szkolenie wykorzystujące potencjał zaplanowanych zagadnień angażujące uczestników do pracy w grupach. Koncentracja trenera na problemach i pytaniach uczestników. W 100% szkolenie efektywnie angażujące.
Adam Ramczykowski
Szkolenie zostało przeprowadzone w formie warsztatowej (praktycznej), co z pewnością przyczyni się do lepszego i łatwiejszego zapamiętania i wdrożenia omawianych zagadnień.
Agnieszka Kurenda-Szmit