Wczoraj kolega jutro podwładny – skuteczny lider
Koncepcja szkolenia w formie praktycznych warsztatów „Wczoraj kolega jutro podwładny” została stworzona wg autorskiej metodologii I-TEAM opracowanej przez dr inż. Agnieszkę Kołodziejczyk i zespół metodyczny CI ProLearning na podstawie wywiadów z pracownikami szybko rozwijających się zespołów pracowniczych. Na skutek dotrudniania nowych osób lub rotacji w firmie zachodzą sytuacje tzw. szybkich awansów. Wtedy osoby bez wcześniejszego doświadczenia w zakresie zarządzania ludźmi odczuwają zmiany: jak nowa sytuacja wprowadza dla nich potrzeby innego spojrzenia na swoje dotychczasowe relacje z pracownikami, którzy przecież jeszcze wczoraj byli „moimi kolegami z pracy”.
1.Firma:
Światowy lider w rozwijaniu i produkcji zaawansowanych technologii informatycznych.
2.Cele:
- Jak zbudować autorytet wśród kolegów?
- Jak zarządzać zespołem kolegów?
- Poznanie sposobów motywowania pracowników i skutecznego budowania relacji
z podwładnymi, - Nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów w zespole,
- Jak reagować na wymuszanie decyzji przez pracowników?
- Wyznaczenie złotego środka: Dobry szef a pozostanie „człowiekiem”,
- W jaki sposób przekazać informację zwrotną (w tym feedback negatywny)?
- Jak „nie brać do siebie” komentarzy zespołu na zmiany w firmie, które są przekazywane odgórnie i nie mamy jako liderzy na nie wpływu?
- Jak przekazać informacje płynące „z góry”, z którymi się nie zgadzamy?
3.Efekty:
- Wypracowanie indywidualnych sposobów zarządzania zespołem w tym zespołem kolegów,
- Zastosowanie w codziennej pracy poznanych metod motywowania pracowników- zwiększenie efektywności pracy zespołu,
- Wypracowanie zasad udzielania efektywnej informacji zwrotnej (feedbacku) z uwzględnieniem feedbacku negatywnego,
- Poznanie własnego stylu komunikacji i dopasowywanie odpowiedniego komunikatu do rozmówcy,
- Zwiększenie realizacji celów firmy,
- Poprawa atmosfery pracy- zmniejszenie napięcia między liderem, a podwładnym/ kolegą,
- Obniżenie wskaźnika rotacji w zespole.