Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

5 +
= 10

Motywowanie i rozwój pracowników – trening budowania zaangażowania

Program

1. Wprowadzenie do motywacji

  • podstawowe pojęcia
  • motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
  • strategiczne podejście do problemu – motywacja jako proces
  • funkcjonujące modele w organizacjach (modele X,Y, Z)
  • nagrody, czy kary? Motywacja pozytywna i negatywna

2. Współczesne teorie motywacji

  • potrzeby finansowe vs. niefinansowe pracowników
  • motywacja zewnętrzna i wewnętrzna wśród pracowników
  • tworzenie efektywnych systemów motywacyjnych

3. Instrumenty motywowania pracowników (płacowe i niepłacowe)

  • system motywacyjny a indywidualne podejście do pracownika – co motywuje pracowników?
  • osobowość pracownika a motywatory
  • zasady stymulacji finansowej i efektywne premiowanie pracowników
  • rozwój wg predyspozycji pracownika zgodnie z celami organizacji
  • kultura organizacyjna a motywacja pracowników
  • delegowanie, coaching i mentoring, jako narzędzia w motywowaniu pracowników

4. Motywowanie zespołów

  • rola przełożonego i jego stylu kierowania grupą
  • współzawodnictwo w zespole jako czynnik motywujący
  • wpływ atmosfery w zespole na samomotywację (budowanie zaangażowania, współpracy i lojalności w grupie)
  • motywacyjna komunikacja interpersonalna w zespole (konstruktywna krytyka, rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami, udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej)

5. Jak budować zaangażowanie pracowników – metody zwiększania zaangażowania w pracę.

  • czym jest zaangażowanie
  • badanie poziomu zaangażowania pracowników,
  • kształtowanie zaangażowania zespołów
  • tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań
  • nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania
  • komunikacja nastawiona na wzmocnienie zaangażowania
  • rekrutacja nastawiona na zaangażowanie

6. Rola menedżera w budowaniu sukcesu i zaangażowania

  • zapobieganie wypaleniu zawodowemu i budowa zaangażowania pracowników jako elementy codziennej pracy menedżerów i liderów
  • umiejętności komunikacyjne przydatne w prowadzeniu rozmów z pracownikami

7. Strategia budowania zaangażownia pracowników (case study)

  • narzędzia i techniki konieczne przy opracowywaniu projektu strategii
  • tworzenie planu działania
  • praktyczne wprowadzenie do procesu (wdrożenie w proces)
  • utrzymanie zaangażowania

Cel

  • poznanie nowoczesnych trendów z zakresu budowania zaangażowania
  • umiejętność oceny różnego podejścia do motywowania pracownika w zależności od branży, wartości, kultury i celów organizacji
  • nabycie praktycznej umiejętności tworzenia strategii budowania zaangażowania pracowników
  • określenie głównych podmiotów niezbędnych dla skutecznego wdrażania strategii budowania zaangażowania pracownika
  • zrozumienie w jaki sposób należy jasno komunikować strategię rozwoju pracownika
  • szkolenie zostanie zakończone realizacją praktycznego projektu z obszaru budowania zaangażowania

Metody pracy

  • metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
  • różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
  • dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje)

Wymagania

Szkolenie przeznaczone dla specjalistów HR i menedżerów, liderów, którzy chcą mieć wpływ na budowanie zaangażowania pracowników. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób wpłynąć na efektywność zespołu korzystając ze strategii motywowania i rozwoju pracowników.

W ramach uczestnictwa zapewniamy

  • analiza potrzeb szkoleniowych
  • próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
  • organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
  • materiały dydaktyczne
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
  • lunch
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • bezpłatne konsultacje z Wykładowcą do 2 tygodni od momentu ukończenia szkolenia
  • testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności poziomu umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)

Trener

Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem

Opinie i referencje

Szkolenie na najwyższym poziomie, pełen profesjonalizm, zaplecze techniczne oraz duże doświadczenie prowadzącej. Chętnie wrócę na inne szkolenia.

G. Owsiany


Serdecznie polecam szkolenie. Bardzo ciekawe – inne od typowych „wykładów”.

Uczestniczka szkolenia


Atmosfera sprzyjała uczeniu się i wymianie doświadczeń. Osoba trenera, która zachęcała do swobodnej komunikacji i zapewniała o poufności.

Uczestniczka szkolenia


Referencje

"Nasza firma w okresie od marca 2014 do marca 2015 prowadziła program rozwojowy dla kadry menadżerskiej w obszarze wzmocnienia kompetencji zdiagnozowanych metodą Development Center. Pani dr inż. Agnieszka Kołodziejczyk…"

Metalis Polska Sp. z o. o.

więcej

"Niniejszym pragniemy udzielić referencji firmie Centrum Innowacji ProLearning i Pani dr inż. Agnieszce Kołodziejczyk. Przeprowadziła ona w naszej firmie szkolenie pt. „Trening dla trenerów – podstawy”, które zostało wysoko…"

Travelplanet.pl

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

motywowanie i rozwój pracowników, motywowanie, motywowania, rozwój, trening, budowanie, budowania, zaangażowanie, zaangażowania, motywowanie płacowe, motywowanie pozapłacowe, motywowanie poza finansowe
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×