Motywowanie i rozwój pracowników – trening budowania zaangażowania
-
Program
1. Wprowadzenie do motywacji
- podstawowe pojęcia
- motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
- strategiczne podejście do problemu – motywacja jako proces
- funkcjonujące modele w organizacjach (modele X,Y, Z)
- nagrody, czy kary? Motywacja pozytywna i negatywna
2. Współczesne teorie motywacji
- potrzeby finansowe vs. niefinansowe pracowników
- motywacja zewnętrzna i wewnętrzna wśród pracowników
- tworzenie efektywnych systemów motywacyjnych
3. Instrumenty motywowania pracowników (płacowe i niepłacowe)
- system motywacyjny a indywidualne podejście do pracownika – co motywuje pracowników?
- osobowość pracownika a motywatory
- zasady stymulacji finansowej i efektywne premiowanie pracowników
- rozwój wg predyspozycji pracownika zgodnie z celami organizacji
- kultura organizacyjna a motywacja pracowników
- delegowanie, coaching i mentoring, jako narzędzia w motywowaniu pracowników
4. Motywowanie zespołów
- rola przełożonego i jego stylu kierowania grupą
- współzawodnictwo w zespole jako czynnik motywujący
- wpływ atmosfery w zespole na samomotywację (budowanie zaangażowania, współpracy i lojalności w grupie)
- motywacyjna komunikacja interpersonalna w zespole (konstruktywna krytyka, rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami, udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej)
5. Jak budować zaangażowanie pracowników – metody zwiększania zaangażowania w pracę.
- czym jest zaangażowanie
- badanie poziomu zaangażowania pracowników,
- kształtowanie zaangażowania zespołów
- tworzenie deklaracji systemu wartości, określenie celów i oczekiwań
- nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania
- komunikacja nastawiona na wzmocnienie zaangażowania
- rekrutacja nastawiona na zaangażowanie
6. Rola menedżera w budowaniu sukcesu i zaangażowania
- zapobieganie wypaleniu zawodowemu i budowa zaangażowania pracowników jako elementy codziennej pracy menedżerów i liderów
- umiejętności komunikacyjne przydatne w prowadzeniu rozmów z pracownikami
7. Strategia budowania zaangażownia pracowników (case study)
- narzędzia i techniki konieczne przy opracowywaniu projektu strategii
- tworzenie planu działania
- praktyczne wprowadzenie do procesu (wdrożenie w proces)
- utrzymanie zaangażowania
-
Cel
- poznanie nowoczesnych trendów z zakresu budowania zaangażowania
- umiejętność oceny różnego podejścia do motywowania pracownika w zależności od branży, wartości, kultury i celów organizacji
- nabycie praktycznej umiejętności tworzenia strategii budowania zaangażowania pracowników
- określenie głównych podmiotów niezbędnych dla skutecznego wdrażania strategii budowania zaangażowania pracownika
- zrozumienie w jaki sposób należy jasno komunikować strategię rozwoju pracownika
- szkolenie zostanie zakończone realizacją praktycznego projektu z obszaru budowania zaangażowania
-
Metody pracy
- metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
- różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
- dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje)
-
Wymagania
Szkolenie przeznaczone dla specjalistów HR i menedżerów, liderów, którzy chcą mieć wpływ na budowanie zaangażowania pracowników. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób wpłynąć na efektywność zespołu korzystając ze strategii motywowania i rozwoju pracowników.
-
W ramach uczestnictwa zapewniamy
- analiza potrzeb szkoleniowych
- próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
- organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
- materiały dydaktyczne
- catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
- lunch
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- bezpłatne konsultacje z Wykładowcą do 2 tygodni od momentu ukończenia szkolenia
- testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności poziomu umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)
-
Trener
Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem
-
Opinie i referencje
Szkolenie na najwyższym poziomie, pełen profesjonalizm, zaplecze techniczne oraz duże doświadczenie prowadzącej. Chętnie wrócę na inne szkolenia.
G. Owsiany
Serdecznie polecam szkolenie. Bardzo ciekawe – inne od typowych „wykładów”.
Uczestniczka szkolenia
Atmosfera sprzyjała uczeniu się i wymianie doświadczeń. Osoba trenera, która zachęcała do swobodnej komunikacji i zapewniała o poufności.
Uczestniczka szkolenia