Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

2 +
= 10

Marketing usług medycznych

Cel

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności na temat marketingu w sektorze medycznym, dzięki czemu będą mogli swobodnie stosować narzędzia marketingu w praktyce. Poznają również specyfikę działań marketingowych dla różnych produktów i usług.

  • Określenie obecnego i przyszłego miejsca placówki na rynku
  • Określenie funkcji marketingu
  • Organizacja marketingu
  • Poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego
  • Nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej
  • Nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego

Wymagania

Szkolenie skierowane do mikro, małych, średnich firm każdej branży. Właściciele firm lub pracownicy działów marketingu.

Trener

Trener z wieloletnim doświadczeniem – specjalistka ds. public relations, copywriter,dziennikarka, trener.  Absolwentka filologii polskiej. Zajmuje się szerokopojętą komunikacją oraz PR. Kreowała wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków). Od 2007 roku prowadzi szkolenia ze sprzedaży, reklamy, marketingu, marketingu politycznego i public relations. Jej warsztaty to przede wszystkim zajęcia praktyczne, dzięki czemu uczestnicy mają okazję wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce. Prowadzi szkolenia zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Współpracowała m.in. z: Ministerstwem Obrony Narodowej, Consultor Sp. z o.o., Mar-Med Polska Sp. z o.o., Glob Sp. z o.o., Avon Cosmetics Sp. z o.o., Kraft Sp. z o.o. czy Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o..

Program

1.       Czym jest marketing w sektorze medycznym:

·         Grupy docelowa, czyli do kogo kierujemy nasze działania (rodzaje grup docelowych, jak wybrać, analiza)

·         Analiza składników marketing mix (jak je zastosować w praktyce)

·         Komunikacja marketingowa – jak będzie przebiegać (komunikat marketingowy – sposoby tworzenia)

·        Strategie marketingowe – rodzaje strategii, które sprawdzą się w sektorze usług medycznych.

·        ograniczenia i możliwości wynikające z przepisów prawa

2.       Wizerunek placówki medycznej – co się na niego składa i jak go skutecznie kreować?

3.       Plan marketingowy:

·           Elementy planu marketingowego

·         Jak stworzyć właściwy plan

marketingowy (analiza przykładów i tworzenie własnych)

4.       Analiza firmy i jej otoczenia:

·         jak przeprowadzić analizę sytuacyjną firmy

·         analiza otoczenia

·         ocena wewnętrznej sytuacji firmy

·         analiza SWOT

·         tworzenie własnej analizy firmy

5.       Narzędzia marketingu w sektorze medycznym – usługa medyczna jako produkt

6.       Produkt i cena na rynku:

·         potrzeby człowieka

·         kształtowanie programu asortymentowego

·         planowanie strategiczne dotyczące produktu

·         nowy produkt – koncepcje, rozwój, wprowadzenie na rynek

·         cykl życia produktu

·         profile segmentów usług w sektorze medycznym i ich charakterystyka

·         Strategie cen – ceny

podstawowe a ceny zróżnicowane

6.    Promocja i dystrybucja na rynku:

·         efektywna promocja sprzedaży

·         marka

·         przekaz informacyjny

·         planowanie kampanii promocyjnej

·         promocja sprzedaży

·         marketing bezpośredni

·         PR

·         budżet promocji

·         dystrybucja (wybór optymalnego kanału dystrybucji)

·         marketing relacji w sektorze medycznym

7.       Pułapki marketingu usług medycznych – jaki ich unikać?

Metody pracy

wykład – konsultacje, warsztaty , case studies

W ramach uczestnictwa zapewniamy Państwu

  • organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
  • testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności poziomu umiejętności – pozwalające na uczestnictwo na szkoleniu osób o zbliżonym poziomie umiejętności (na życzenie Klienta)
  • materiały dydaktyczne w tym skrypt odpowiedni do określonego poziomu
  • samodzielne stanowisko komputerowe
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
  • lunch
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • bezpłatne konsultacje z Wykładowcą 2 tygodnie od ukończenia szkolenia
  • testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności poziomu umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenie klienta)

Dla kogo

Każda osoba która zainteresowana jest tematyką danego kursu.

Dedykowana kadra zarządzająca

Szkolenie prowadzi wyspecjalizowany trener z wieloletnim doświadczeniem.

Warunki uczestnictwa

  • zainteresowanie daną tematyką,
  • podniesienie własnych kompetencji
  • rozwój osobisty

Referencje

"Nasza firma w okresie od marca 2014 do marca 2015 prowadziła program rozwojowy dla kadry menadżerskiej w obszarze wzmocnienia kompetencji zdiagnozowanych metodą Development Center. Pani dr inż. Agnieszka Kołodziejczyk…"

Metalis Polska Sp. z o. o.

więcej

"W styczniu 2016r. współpracowaliśmy z firmą Centrum Innowacji ProLearning w ramach realizacji projektu: „Efektywna komunikacja w relacji z pacjentami z elementami budowania tożsamości organizacyjnej wśród personelu medycznego.” W ramach…"

Ar-Vita

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

analiza SWOT, kreowanie wizerunku, marketing, narzędzia marketingu, PR, promocja, sposoby sprzedaży, tworzenie planu marketingowego, marketing mix, strategie marketingowe, kreowanie wizerunku placówki medycznej, marka
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×