Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

5 +
= 10

Efektywne zarządzanie zespołem

Program

Sukces każdej firmy zależy od wielu aspektów. Kluczowym czynnikiem są pracownicy i ukryty w nich potencjał. Rolą współczesnego menedżera poza kierowaniem kadrami jest odkrycie drzemiącego w pracownikach potencjału, jego wydobycie oraz zmotywowanie do dalszego rozwoju. Dlatego też perfekcyjny menedżer powinien sięgać wzrokiem za horyzont. Niniejsze szkolenie zainspiruje ambitnych liderów do ciągłego motywowania podwładnych i wykorzystania ich pełnego potencjału.

1. Kluczowa rola menedżera w procesie zarządzania zespołem

  • cechy skutecznego menedżera
  • sztuka budowania autorytetu lidera
  • specyfika kierowania dużą grupą pracowników
  • techniki wywierania wpływu

2. Komunikacja w zarządzaniu.

  • komunikacja werbalna i niewerbalna
  • podstawowe narzędzia skutecznej komunikacji
  • style komunikacji
  • asertywność w zarządzaniu
  • komunikacja budująca pozytywne relacje w grupie

3. Style zarządzania

  • metody zarządzania w zależności od rodzaju zespołu i wykonywanych zadań
  • omówienie różnorodnych koncepcji zarządzania wraz z omówieniem ich mocnych stron
  • poznanie indywidualnego stylu zarządzania i zdefiniowanie obszarów rozwoju

4. Zarządzanie przez cele – nowa jakość zarządzania

  • czym jest zarządzanie przez cele – zasady i kluczowe elementy
  • wyznaczanie celów i proces ich planowania
  • delegowanie zadań w zarządzaniu przez cele
  • kontrola i pomiar realizacji celów
  • ocena wyników działania

5. Motywowanie jako narzędzie menedżerskie

  • czym jest motywacja i jakie są jej źródła
  • co motywuje i demotywuje pracowników
  • motywacja wewnętrzna i zewnętrzna

6. Angażowanie i rozwijanie pracowników (metody i narzędzia)

  • coaching jako narzędzie budowania zaangażowania i rozwoju
  • planowanie działań rozwojowych
  • wpływ postawy menedżera na poziom zaangażowania pracownika (elastyczność, otwartość, zaufanie)

Cel

  • nabycie umiejętności wpływających na wzrost jakości zarządzania ludźmi
  • zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu komunikacji z zespołem
  • poznanie metod podnoszących efektywność pracy zespołów
  • analiza indywidualnego stylu zarządzania
  • poznanie metod i technik budowania zaangażowania oraz rozwoju pracowników
  • zdobycie praktycznej umiejętności motywowania zespołu

Metody pracy

  • metody aktywizujące (burza mózgów, metoda przypadków, metoda kuli śnieżnej, gry symulacyjne, metoda insercji, debata, metoda okrągłego stołu, gra psychologiczna);
  • różne metody pracy – w grupach, w parach, indywidualna, forum klasy;
  • dodatkowe materiały wizualne (filmy, prezentacje)

Wymagania

Osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie procesów zarządzania zespołem pracowników: menedżerowie, osoby odpowiedzialne za zarządzanie zespołem oraz ich bezpośredni przełożeni, specjaliści biorący udział w zarządzaniu.

W ramach uczestnictwa zapewniamy

  • analiza potrzeb szkoleniowych
  • próbka szkoleniowa w ramach przedstawionej oferty (na życzenie Klienta)
  • organizacje szkolenia oraz zapewnienie trenera
  • materiały dydaktyczne
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka)
  • lunch
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • bezpłatne konsultacje z Wykładowcą do 2 tygodni od momentu ukończenia szkolenia
  • testy sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności po ukończeniu szkolenia (na życzenia klienta)

Trener

Certyfikowany trener z wieloletnim doświadczeniem

Opinie i referencje

Szkolenie zaskakujące, bardzo ciekawe godne polecenia. Nic dodać, nic ująć – czekam na więcej.

 W.Bardziński


Szkolenie jest bardzo pomocne. Pomaga w rozwoju wiedzy z dziedziny zarządzania w rozwiązywaniu róznych problemów.

Uczestnik szkolenia


Bardzo przydatne szkolenie dla osób zaczynających swoją karierę jako Team Leader/ Menadżer. Dużo ćwiczeń praktyczny na przykładach z życia wziętych. Profesjonalna prowadząca, cierpliwa i pełna pomysłów.

Uczestniczka szkolenia


Świetnie przeprowadzone szkolenie, dopasowane do potrzeb grupy. Prowadzący elastyczny i otwarty na zmiany.

Uczestniczka szkolenia


Charyzmatyczny wykładowca który dostarcza wiedzy teoretycznej popartej sporą dawką praktyki. Wszystko klarownie wytłumaczone – w pełni spełnia oczekiwania uczestników.

A. Wilczyńska-Kogut

 

Pytanie zadawane przez uczestników na szkoleniu

Jak komunikować się z szefem aby utrzymać ścieżkę komunikacyjną?


Jak dopingować zespół do pracy?


Jak uzyskać szacunek od podwładnych jako kierownik?


Jak wynagradzać podwładnych za dobrze wykonaną pracę?


Jak zmobilizować zespół do pracy?


Jak wydawać jasne polecenia swoim podwładnym?


Jak kogoś nie urazić w trakcie rozmowy?


Jak ludziom pomóc w pracy,aby wychodzili z niej zadowoleni?


Jak wprowadzić dobrą atmosferę w pracy?


Jak „manipulować” za pomocą komunikacji by ludzie działali zgodnie z moją wolą?


Jak przekazywać złe informacje (np. o zwolnieniu) ?


Jak weryfikować czy komunikacja została odebrana i zrozumiana?


Jak mówić rzeczy trudne, by nie burzyć relacji?


Jak spowodować by komunikacja do mnie była czytelna.


Jak, w sposób właściwy, komunikować drugiej osobie – podwładnemu rzeczy, które mi się nie podobają w jego pracy tak,żeby nie robić tego agresywnie, nie urazić ani nie zrazić drugiej osoby.


W jaki sposób należy łagodzić zaognione dyskusje? Wyłączać się z nich czy może skupiać się na merytoryce. Jak reagować w sytuacjach ekstremalnie już napiętych.


Jak zarządzać zespołem, aby praca była efektywna?


Jak efektywnie przekazywać wiedze osobie z zespołu?


Jak przekonać przełożonego do swoich racji?


Jak przekazać przełożonemu postęp w pracy?


Jak przekazać niezadowolenie z wykonanego zadania?

Jak bardzo formalnego języka używać w w komunikacji ze współpracownikami?


W jaki sposób przekazywać zadania do wykonania?


Jak odczytywać zamiary przełożonego?

Opinia uczestników o szkoleniu

Szkolenie przemyślane i spójne właściwe przygotowanie merytoryczne i całe spektrum modeli, przykładów i definicji. Zaskakujące ćwiczenia praktyczne, które ujawniły braki.

Uczestnik szkolenia.


Szkolenie prawie w całości ma postać warstwowa, co jest dużym plusem. Odgrywane scenki pozwalają od razu wdrożyć nowe umiejętności, co łatwiej zapada w pamięć.

Uczestnik szkolenia.


Korzyści ze szkolenia mogąc być bezpośrednio dla osób mających pracowników ,, pod sobą”

Uczestnik szkolenia.


Referencje

"Nasza firma w okresie od września 2014 do marca 2015 prowadziła program rozwojowy dla kadry menadżerskiej w obszarze wzmocnienia kompetencji zdiagnozowanych metodą Development Center. Pani dr inż.…"

Vorwerk Dichtungssysteme Polska Sp. z o.o.

więcej

"Pani dr inż. Agnieszka Kołodziejczyk reprezentująca Centrum Innowacji ProLearning zrealizowała dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku projekt z zakresu: Profesjonalnej obsługi trudnego pasażera z elementami…"

PKS w Kluczborku

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

efektywne zarządzanie zespołem, zarządzanie zespołami, zarządzanie czasem, efektywne zarządzanie czasem, komunikacja, komunikacji, manager, menedżerskie, motywowanie, motywowania
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×