Nie masz czasu na szukanie?

71 353 52 51 Centrala Obsługi Klienta

biuro@prolearning.pl

Pobierz PDF Pobierz DOC Formularz na szkolenie

4 +
= 10

Asertywność i efektywna komunikacja z pacjentem

Program

1. Podstawowe reguły profesjonalnej obsługi Pacjenta:

  • diagnoza słabych i mocnych stron obsługi pacjenta,
  • elementy wzorcowej obsługi pacjenta/ usystematyzowanie najlepszych praktyk stosowanych w placówce medycznej,
  • budowanie pozytywnych relacji jako klucz do sukcesu w obsłudze pacjenta,
  • rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kontakcie z pacjenta,
  • aktywne słuchanie i skutecznie mówienie.

 

  1. Analiza potrzeb Pacjenta:
  • typologia, sposoby postępowania z różnymi pacjentami ze szczególnym uwzględnieniem pacjenta trudnego (agresywny, roszczeniowy, pod wpływem środków zmieniających świadomość, niecierpliwym),
  • sposoby odkrywania i zaspokajania potrzeb pacjentów– wymiana doświadczeń, nowe techniki stosowane w sektorze usług medycznych.

 

  1. Trudne sytuacje w kontaktach z Pacjentami, asertywność w kontakcie z Pacjentem trudnym:
  • źródła powstania trudnych sytuacji,
  • rozróżnianie zarzutów rzeczywistych od pozornych,
  • rozpoznawanie i radzenie sobie z manipulacjami pacjentów,
  • asertywne techniki radzenia sobie z pacjentem,
  • emocje i stres w sytuacjach trudnych – jak sobie z nimi radzić?

Cel

  • Prowadzenie skutecznej rozmowy z pacjentem.
  • Unikanie błędów podczas rozmowy z pacjentem.
  • Ukierunkowanie rozmowy i wyznaczanie granic w relacjach z pacjentem.
  • Poznanie i nauka kontroli emocji oraz technik wywierania wpływu i asertywnej odmowy.
  • Rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

W ramach uczestnictwa zapewniamy

  • opracowanie metod warsztatowych projektu pod specyfikę branży,
  • doprecyzowanie programu,
  • opracowanie dodatkowych materiałów szkoleniowych zgodnie z ustalonym planem,
  • opracowanie ćwiczeń dostosowanych pod specyfikę branży,
  • organizacje warsztatów oraz zapewnienie doświadczonego  trenera,
  • catering podczas przerw (kawa, herbata, ciastka),
  • lunch,
  • przekazanie wypracowanych przez uczestników materiałów,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • badanie satysfakcji uczestników,
  • raport dotyczący rezultatów,
  • roczne konsultacje mailowe / telefoniczne dotyczące tematyki projektu,
  • imienne Certyfikaty dla każdego uczestnika.

Metody pracy

  • Warsztaty
  • case study
  • ćwiczenia na autorskich arkuszach
  • burze mózgów
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe
  • dyskusje
  • odgrywanie scenek
  • moderowane uczenie się przez doświadczenie (cykl KOLBA)
  • follow-up – sesje mające na celu weryfikację zastosowanych elementów z warsztatów w codziennej pracy.

Opinie

Dobry przekaz informacji werbalnej plus wyczerpujące odpowiedzi.

Uczestnik szkolenia


Trenerka była bardzo miła, prostymi słowami wyjaśniła wszystko bardzo interesująco i ciekawie.

Uczestniczka szkolenia


Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób fachowy i bardzo sympatyczny. Prowadząca stworzyła bardzo przyjazną atmosferę która sprzyjała otwarciu się na nurtujące problemy.

H. Kroczak


Szkolenie bardzo profesjonalne i na temat. Ciekawe rozwiązanie problemów dotyczących tematyki szkolenia. Przesympatyczna i kompetentna Pani prowadząca. Szkolenie oceniam bardzo pozytywnie.

Uczestniczka szkolenia

Referencje

"Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Opolu „Radio Opole” Spółka Akcyjna w ramach programu doskonalenia zawodowego pracowników podjęła współpracę z firmą Centrum Innowacji ProLearning. Przedmiotem ostatnio realizowanego projektu…"

Radio Opole

więcej

"W 2015r. i 2016r. Centrum Innowacji Prolearning przeprowadziło projekt rozwojowy z zakresu: Efektywnego zarządzania zespołem dla pracowników Dirksa Polska Sp. z o. o. Szkolenia poprzedzone były wnikliwą analizą potrzeb…"

Dirks Polska Sp. z o. o.

więcej
więcej referencji

Ostatnio przeglądane

Słowa kluczowe

Asertywność, obsługa klienta, komunikacja, pacjent, pacjentem, komunikacja z pacjentem, efektywna komunikacja, asertywna komunikacja, asertywność i efektywność, reguły profesjonalnej obsługi, trudne sytuacje
  • Nasze certyfikacje

  • International Coach Federation
  • Matrik

Kurs:

Czas trwania:
Liczba godzin dziennie:
Liczba dni:
Lokalizacja:
Termin
Cena netto :

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza w celu zapisu na wybrane egzaminy.

Kod * Nazwa * Data * Godzina Opcja
+

Twoje dane

- Zobacz regulamin
×